x

תגית: חליל

בכל דור ודור

הקלטה: אין מלים: מתוך ההגדה של פסח כתבי היד: בארכיון מרק לברי,מחלקת המוסיקה, הספרייה הלאומית, מספר/י מערכת 990038278200205171, 990038278210205171 מלים: בכל דור ודור/מתוך ההגדה של פסח בְּכָל-דּוֹר וָדוֹר חַיָּב אָדָם לְהַרְאוֹת אֶת-עַצְמוֹ כְּאִלּוּ הוּא יָצָא מִמִּצְרַיִם, שֶׁנֶּאֱמַר; וְהִגַּדְתָּ לְבִנְךָ בַּיּוֹם הַהוּא לֵאמֹר, בַּעֲבוּר זֶה עָשָׂה ה' לִי בְּצֵאתִי מִמִּצְרָיִם: שֶׁלֹּא אֶת-אֲבוֹתֵינוּ בִּלְבַד גָּאַל הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ-הוּא,…


קראו עוד

קונצ'רטו לשני חלילים, צ'לו ופסנתר

Allegro Moderato – Andante (Pastorale) – Vivo (Dance) הוקלט על ידי רביעיית "דלת כלי שיר" בשנת 1957 חנוך תל-אורן, שרונה תל-אורן – חלילים יצחק בלסברגר – צ'לו נלי בן-אור – פסנתר מו"ל: העמותה למורשת מרק לברי תקציר: הקונצ'רטו לשני חלילים, צ'לו ופסנתר כולל שלושה פרקים: Allegro Moderato Andante (Pastorale) Vivo (Dance) – הנושא מבוסס על…


קראו עוד

חמישיית כלי נשיפה, סוויטה לחליל, אבוב, קלרינט, בסון וקרן יער

פתיחה – ואלס – שיר ילדים – שיר לכת – מריבה – הורה הוקלט על ידי חמישיית נגנים מתזמורת קול ישראל (רשות השידור) בשנת 1957. מו"ל: העמותה למורשת מרק לברי תקציר: היצירה “חמישיית כלי נשיפה” של מרק כוללת 6 פרקים קצרים המדגימים את מיומנוית התזמור המצויינות של המלחין כפי שמתבטאות בכתיבה לכל כלי בנפרד כמו…


קראו עוד

קונצ'רטו לחליל ותזמורת

הקלטה מקונצרט באולם ימק"א בירושלים, אוקטובר 1966: חנוך תל-אורן, חליל מרק לברי, מנצח תזמורת קול ישראל (רשות השידור) מו"ל: העמותה למורשת מרק לברי תקציר: קונצ'רטו זה, וירטואוזי, מבריק ומתוחכם, מכיל שלושה פרקים. הפרק הראשון הוא Allegro ערני, ריתמי, הכולל לעתים קרובות דו-שיח בין החליל לבין כלי ההקשה. הפרק השני הוא רומאנסה, במשקל משתנה. הוא נפתח…


קראו עוד

סוויטה קונצ'רטנטה לחליל, ויולה ונבל

רועים – תפילה – ריקוד מו"ל: העמותה למורשת מרק לברי תקציר: "סוויטה קונצ'רטנטה" בשלושה פרקים מהווה דוגמא מצויינת ליכולתו של לברי לתאר את ההיבטים השונים של מוזיקה ישראלית. רועים – Allegro: הפרק הראשון הינו פסטורלי ותמים ומבוסס על שירו של המלחין "שיר רועים". תפילה – Andante: הפרק השני, הינו לירי ומאופק. בפרק זה בא לידי…


קראו עוד

קונצ'רטינו לחליל (או מפוחית) ותזמורת קאמרית

ביצוע הבכורה של הקונצ'רטינו למפוחית ותזמורת קאמרית – 23 בפברואר, 1952, באולם "אֹהל שם" בתל אביב‏. לארי אדלר המשיך לנגן את הקונצ'רטינו ברחבי העולם. תהלוכה – פסטורלה – הורה הערה: לברי כתב את היצירה במקור לחליל ותזמורת קאמרית. לבקשתו של נגן המפוחית הבינלאומי, לארי אדלר, לברי עיבד את תפקיד החליל סולו למפוחית פה. מו"ל: העמותה…


קראו עוד